Førde IL stopper all aktivitet på grunn av koronaviruset

Postet av Kenneth Husevåg-Lobben den 13. Mar 2020

Med bakgrunn av helsemyndighetenes føringer i den vanskelige koronasituasjonen avlyser Førde IL Orientering all organisert aktivitet og trening med umiddelbar virkning. Dette gjeld i første omgang fram til 26. mars. Sjå også pressemeldinga frå NIF:

Førde IL informerer i en mail:

-Etter å ha vurdert utviklingen i løpet av onsdag og torsdag formiddag har administrasjon sammen med styreleder i Førde IL besluttet å stenge ned all aktivitet i regi av Førde IL inntil videre.

Helsa til våre medlemmer er selvsagt det viktigste og vi som klubb ønsker å være i forkant.

I praksis betyr klubbens bestemmelse dette:

-All trening og alle kamper innendørs og utendørs stoppes umiddelbart.

-Kiosker bemannes ikke.

-Garderobeanlegget på Filhuset stenges umiddelbart for all bruk.

Førde IL vil følge situasjonen nøye.

-Vi har nær kontakt med kommunelege Øystein Furnes og følger selvsagt de råd våre helsemyndigheter til enhver tid kommer med, men i tillegg har vi valgt å følge et forsiktighetsprinsipp når vi nå gjør våre egne tiltak.

Per Øyvind Storevik

Førde I.L